Επισκόπηση

  • 7ο Green Connected World  

    The shape of cloud to come!

    Αν αναλογιζόταν κανείς την ταχύτητα με την οποία το cloud αναδείχθηκε ως κυρίαρχη λύση Πληροφορικής στο χώρο των επιχειρήσεων, ίσως να κατέληγε στο συμπέρασμα ότι η τεχνολογία με την εκθετική της ανάπτυξη ξεπέρασε το ίδιο γρήγορα τις οικονομικές, τις χωροταξικές, αλλά και τις γνωστικές δυνατότητες επιχειρήσεων και οργανισμών. Η αναγκαιότητα αυτή συνέπεσε με τις ραγδαίες εξελίξεις στις τηλεπικοινωνίες, οι οποίες ήταν τελικά το κομμάτι του πάζλ που έλειπε για τη δημιουργία του κυρίαρχου μοντέλου, που τείνει πλέον να ονομαστεί «cloudware».

     Αν όμως τα πράγματα είναι τόσο θετικά, πώς εξηγείται το γεγονός ότι ούτε οι μισές επιχειρήσεις έχουν υιοθετήσει λύσεις υπολογιστικού νέφους;

     

     1η ενότητα: Υποδομές και Δεδομένα: Transforming hardware to services”

     Όσο και αν μιλάμε για cloud και άυλες υποδομές, στο τέλος –ή, αν προτιμάτε, στην αρχή- της διαδρομής εξακολουθούν να υπάρχουν οι φυσικές υποδομές, που υποδέχονται, διαχειρίζονται, δρομολογούν ή αποθηκεύουν τους τεράστιους όγκους δεδομένων οι οποίοι παράγονται αφειδώς, καθημερινά. Αυτές αποτελούν την καρδιά του cloud, ενώ έχουν πιθανότατα επωμιστεί και τον πιο δύσκολο ρόλο: Να παραμένουν σταθερές, όσο κι αν οι ανάγκες που εξυπηρετούν είναι μεταβαλλόμενες.

    Σε ανάλογη θέση βρίσκονται και οι Πάροχοι Τηλεπικοινωνιών, οι οποίοι προσφέρουν τα μέσα διασύνδεσης, τους επίγειους, υπόγειους και εναέριους δρόμους της πληροφορίας. Κι όσο οι ανάγκες αυξάνονται και γίνονται πιο απρόβλεπτες, τόσο περισσότερο αναζητούν λύσεις για τη μέγιστη απόδοση των υποδομών τους. Μήπως το Telecom Cloud βρίσκεται προ των πυλών;

     Στο round table της ίδιας ενότητας, θα συζητηθεί η σημαντική ενίσχυση του ρόλου των Big Data. Οι περισσότερες μελέτες δείχνουν ότι αυξάνονται συνεχώς τα στελέχη των επιχειρήσεων που θεωρούν ότι η χρήση των Big Data σε πραγματικό χρόνο αναδικνύεται σε στρατηγικής σημασίας παράγοντα για τη λήψη αποφάσεων. Αυτό μπορεί να φαίνεται  απλό και, παράλληλα, πολλά υποσχόμενο  όμως, στην πραγματικότητα, η υλοποίηση, η προβολή και φυσικά η ανάλυση των δεδομένων που προκύπτουν, κινείται στα όρια μεταξύ τεχνικής και τέχνης.

    Το σίγουρο είναι πως το cloud έχει ήδη αποδείξει έμπρακτα ότι αποτελεί κάτι παραπάνω από ένα απλό μέσο για τη μείωση του επιχειρηματικού κόστους – αντίθετα, όλο και περισσότεροι θεωρούν ότι πρόκειται για μια πλατφόρμα, που προωθεί την επιχειρηματική δραστηριότητα με εντελώς νέους τρόπους.

    Η εξαγωγή αξιοποιήσιμων δεδομένων, η δυνατότητα χρήσης και διασταύρωσής τους μέσα από διαφορετικές πηγές, το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την απόκτηση και την επεξεργασία τους, είναι κάποια από τα κρίσιμα θέματα που εξακολουθούν να απασχολούν την αγορά.

    Ποια, όμως, είναι τα πραγματικά αποτιμήσιμα οφέλη, στα οποία πρέπει να προσβλέπουν  οι επιχειρήσεις; Μήπως, τελικά, η έννοια του Analytics as a Service, μπορεί να γεφυρώσει τις επενδυτικές αναστολές και να αναδείξει καλύτερα αυτά τα οφέλη;

     

    2η ενότητα: Internet of Things: “Από το remote στο smart

    To Internet of Things μπορεί να εξελίσσεται σε hype, αλλά ταυτόχρονα αρχίζει να παίρνει εκατοντάδες διαφορετικές μορφές, όσες και οι συσκευές ή οι διάφορες μορφές υλοποιήσεων στις οποίες έχει εφαρμογή.

    Στην παρούσα τεχνολογική φάση, αυτό που κυρίως βλέπουμε είναι το Things on Internet. Ανεξάρτητα ζεύγη συσκευών και αντίστοιχων applications «μιλούν» μεταξύ τους και ζητούν την παρακολούθηση ή την παρέμβαση του χρήστη/διαχειριστή, δημιουργώντας ένα χάος από ανεξάρτητες νησίδες, οι οποίες δεν αλληλεπιδρούν πραγματικά.

    Αυτό που αναζητούμε στην πραγματικότητα, όμως, παραμένει το Internet of Things. Δηλαδή, η αλληλεπίδραση των δεδομένων που παράγονται από ετερόκλητες συσκευές, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε πραγματικό χρόνο για τελείως διαφορετικούς σκοπούς από αυτούς για τους οποίους παρήχθησαν, τροφοδοτώντας ένα ενιαίο οικοσύστημα.

    Τότε και μόνον τότε θα έχουμε ουσιαστικά ένα πλήρη κύκλο παραγωγής αξιών από τα δεδομένα κι όχι από τις συσκευές.  Άρα αναζητούμε την πλήρη διαλειτουργικοτητα (interoperability) μεταξύ των δικτύων πρόσβασης. Ένα ενιαίο μοντέλο διαχείρισης δεδομένων, βασισμένο σε πλατφόρμες με διεθνώς συμφωνημένες προδιαγραφές και συστήματα προστασίας των δεδομένων.

     

    3η ενότητα: Everything as a Service: “All for one and one for all”

    Η έννοια του Everything as a Service αρχίζει να παίρνει μορφή, όσο οι επιχειρήσεις αναζητούν τρόπους να μεταφέρουν τις ανάγκες, τους προβληματισμούς και τους κινδύνους στα χέρια των ειδικών. Αντίστοιχα, η συγκεντρωμένη εξειδίκευση δημιουργεί οικονομίες κλίμακος και, φυσικά, ευέλικτα μοντέλα συνεργασίας μεταξύ παρόχου και επιχείρησης.

    Η μεγαλύτερη εξέλιξη, όμως, είναι ότι η ζήτηση ποικίλων υπηρεσιών από τις επιχειρήσεις, οδηγεί με τη σειρά της (και πώς θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά;) στην ανάπτυξη συνεργατικών μοντέλων μεταξύ των παρόχων υπηρεσιών, στα οποία συνεισφέρουν ο καθένας στο μέτρο που του αναλογεί, στο δικό του πεδίο εξειδίκευσης.

    Στόχος είναι ο τελικός χρήστης να έχει ένα μοναδιαίο σημείο αναφοράς, με ένα SLA το οποίο θα καλύπτει με συγκεκριμένους όρους το μίγμα των υπηρεσιών που εκείνος έχει επιλέξει.

    Οι βασικές παράμετροι, που επηρεάζουν τη δραστηριοποίηση των παρόχων στις υπηρεσίες cloud, καθώς και οι προοπτικές της αγοράς που βρίσκεται σε συνεχή κινητικότητα, θα αναλυθούν στο πλαίσιο μιας συζήτησης στρογγυλής τραπέζης, όπου τα κυριότερα ερωτήματα, θα είναι….

    • Αποτελεί η ενσωμάτωση cloud services εργαλείο ανάπτυξης B2B υπηρεσιών για τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους;
    • Υπάρχουν διακριτά όρια μεταξύ παρόχου τηλεπικοινωνιών και παρόχου cloud;
    • Ποιος έχει το πλεονέκτημα απέναντι στον πελάτη;
    • Ποιός είναι ο ρόλος του mobility στην υιοθέτηση του cloud;
    • Υπάρχουν ακόμη επιχειρήσεις και οργανισμοί που αντιτίθενται στη μετάβαση στο cloud;
    • Ποιοι είναι οι σημαντικότεροι ανασταλτικοί παράγοντες;
    • Θα μπορούσε η Ελλάδα να φιλοξενήσει μεγάλες εγκαταστάσεις data centers τα οποία θα καλύπτουν τις ανάγκες της ευρύτερης περιοχής της;
    • Πως μετασχηματίζει η υιοθέτηση του cloud τις εργασιακές δομές στο χώρο του ΙΤ;

     

     Πού απευθύνεται

    Το συνέδριο απευθύνεται σε στελέχη επιχειρήσεων και οργανισμών τα οποία αναζητούν στοιχεία και μεθόδους για την ασφαλή είσοδό τους στο υπολογιστικό νέφος, με απώτερο στόχο το βέλτιστο συνδυασμό κόστους, απόδοσης και ευκολίας μετάβασης.

    Φιλοδοξεί να γίνει το βήμα για τους παρόχους υπηρεσιών, οι οποίοι θα μπορέσουν να παρουσιάσουν και να αναδείξουν τις τελευταίες εξελίξεις στην Πληροφορική και τις υποδομές, καθώς και τα νέα οικοσυστήματα, όπως το Μ2Μ και το ΙοΤ.

    Απευθύνεται, όμως, και σε όσους έχουν μικρότερους ή μεγαλύτερους ενδοιασμούς για την μετάβαση των in-house πληροφοριακών υποδομών τους στο cloud. Δίνει απαντήσεις σε όσους θεωρούν ότι θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από όσα θα λύσει, καθώς και σ’ αυτούς που πιστεύουν ότι η τάση αποϋλοποίησης των μηχανογραφικών υποδομών θα απειλήσει τις υφιστάμενες θέσεις εργασίας στον τομέα του ΙΤ.

    Προοπτικές και προβληματισμοί θα αντιπαρατεθούν σε ένα δημιουργικό forum, που θα διευκολύνει την ανταλλαγή απόψεων και την ανάδειξη των βέλτιστων πρακτικών.

  • Ομιλητές

     

  • eggrafi-12-3-15-sent

  • Χορηγοί

     

  • googleplay-12-3-15-sent

  • app-strore-12-3-15-sent

  • Sites Συνεδρίων

     

  • SmartPress Sites